12 de novembre, 2014

Primeres pràctiques

Avui ha sigut el meu primer dia de pràctiques dels dos que fem aquesta setmana. Ha estat a l'Escola Barcelona, una escola pública del barri de les Corts. 
L'escola m'ha donat molt bones sensacions, és una escola democràtica, participativa, aconfessional encara que respecta i ofereix la possibilitat de rebre formació religiosa, i pluralista. A més a més, és una escola que utilitza la llengua catalana com a mitjà normal d'expressió i comunicació, així com la llengua castellana i anglesa. En moltes ocasions, treballen per racons i d'aquesta manera els nens tenen una constància i una pràctica fins a aconseguir l'objectiu, s'ajuden entre els companys del grup i comencen aconseguir autonomia. Un punt a destacar és el fet que a l'aula disposen d'una pantalla tàctil on
Pantalla tàctil i pissarra tradicional 
els nens poden participar amb diferents activitats que la professora els hi ofereix mitjançant l'ordinador. 

En definitiva, és una escola que assumeix el compromís de què cada alumne aprengui a pensar, aprengui a aprendre, aprengui l'art de viure, d'estimar i de treballar amb alegria. A més de fomentar els valors del diàleg, de convivència, la responsabilitat, sensibilitat, creativitat, pau i solidaritat. 

Deixant de banda la metodologia de l'escola, m'agradaria explicar-vos els dies que he passat avui en aquesta escola. 
A les 9 del matí, la meva padrina, la Maria, m'ha fet un
P5, els conills
tomb per tota l'escola, començant per primària i acabant al nostre destí, infantil. Un cop visitada, hem anat a la classe corresponent, la dels conills, de nens entre 4 i 5 anys. Una classe maquíssima i amb una tutora encantadora, la Marta. 

Psicomotricitat: relaxació
Durant el matí (de 9 a 12:30), la primera hora i mitja s'han dividit en dos grups, uns han anat a fer psicomotricitat mentre els altres seguien fent el seu propi conte. A psicomotricitat els nens no paraven de moure's i de divertir-se alhora que aprenien l'esquerra i la dreta, tot jugant i gaudint, i al final han tingut el seu moment de relaxació que semblava que agradar-los molt. I en l'altra classe, els nens es dedicaven a escriure una nova pàgina del conte "El misteri de les pessigolles", un conte que van fent cada dia per tal de practicar l'escriptura. Aquest conte a més a més, els hi proporciona la mascota de la classe, el Pintxu, un peluix que tots adoren i n'estan orgullosos de què sigui el cap de la classe.
Conte de classe
el Pintxu
Tot just acabat, ha arribat l'hora d'esmorzar i anar al pati, un moment d'eufòria per a ells. El

Fitxes de matemàtiques
dia d'abans però, havia plogut i tot el sorral era ple de tolls, i amb les ganes d'experimentar i conèixer que tenen els nens, gairebé tots s'han posat de turmells cap avall d'aigua. Això pot ser un problema, ja que després han d'estar la resta del dia amb els peus mullats, però si mirem el costat positiu, els nens han de jugar, tocar i experimentar, i si s'embruten una mica, què més dona si el resultat d'aquell experiment segur que ha sigut d'aprenentatge?
En tornar del pati, amb el temps que quedava abans d'anar a dinar, s'han dedicat a les matemàtiques, i tots han fet una fitxa i a part la professora els hi ha fet un exercici de càlcul mental a tots individualment.
En acabar, han marxat tots a dinar, i a la tarda han tingut una activitat molt especial i divertida. Ha vingut l'àvia d'un nen de la classe a explicar-los un conte amb un munt de sorpreses, que no us l'explicaré ara, ja que més endavant el penjaré de sorpresa!
Explicant contes

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada