24 de novembre, 2014

Propostes d'ús creatiu i multimedia del programa powerpoint

Actualment, ens trobem davant d'un problema de mala utilització de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació. El gran problema és la por al canvi que molts dels mestres tenen avui dia. L'utilització de programes com Powerpoint en l'Educació, que tenen com a finalitat deixar de banda aquells discursos aborrits llegint el llibre de text, per fer una classe més dinàmica i entenedora alhora d'explicar, no tenen un bon ús. El que s'està fent en molts dels cassos, és seguir amb aquesta metodologia tradicional i fer presentacions powerpoint plens de punts amb lletra, que només serveixen per fer un discurs llegit i perquè els alumnes els aprofitin a l'hora d'estudiar. 
Així doncs, les TIC no serveixen per la innovació en el camp de l'educació. De fet, moltes vegades parlem de la incorporació de les TIC a l’educació quan en realitat del que volem parlar és de metodologia i, el què passa molt sovint, les TIC només fan que evidenciar el problema enlloc de solucionar-ho. 
És per tot això que us citaré un llistat de propostes per tal de no fer un discurs prefixa't:
  • En el cas de PowerPoint amb una imatge per diapositiva (en classes d'Història de l'art), estaria bé substituir-ho per una diapositiva central que contingués una miniatura de totes les fotos i que al clicar a sobre s’obrís una nova diapositiva amb la foto en qüestió ampliada. D'aquesta manera el dicurs es fa més flexible i permet al professor anar adaptant la seva explicació.
  • En classes de música, podríem crear un "sac" de sons mitjançant enllaços.
  • Crear una sèrie de diapositives amb preguntes i enllaços a diapositives amb les respostes correctes i, fer una sessió de repàs d’un tema o de coneixements previs diferent i molt motivadora amb interacció del grup. 
  • Podem tenir una diapositiva de PowerPoint preparada amb tot una sèrie d’elements i entre tots anar-los col·locant en el lloc corresponent i fer així una tasca de creació conjunta.
  • Podem fer art, com ens explica david Byrne.
  • Pels més petits le spodem utilitzar com els baguls dels contistes, d’on apareixen tot d’objectes que farem servir per explicar el conte. En aquest cas és important no posar el text escrit, ja que ha de ser el professor qui explica el conte.
  • Una diapositiva de PowerPoint pot ser entesa com una maquina de recollir idees i plasmar-les en forma digital
En definitiva, l'únic que cal és ser una mica més creatiu i flexible i, pensar més en l'alumne i com aquest après millor.

He extret la informació de:
http://www.jordisimon.com/papers/MME2005.pdf

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada