19 de novembre, 2014

Les tauletes digitals a l'aula

By: Brad Flickinger
L'últim dia de la SAE, vam assistir a una conferència dels "Ipads" a les aules d'infantil i primària, amb la col·laboració de Jordi Biges i Marta Palet, dos mestres de l'Escola Mare de Déu de la Mercè
Aquests mestres ens van explicar com havien començat amb les pissarres digitals fins a la incorporació dels "Ipads" avui dia a la seva escola. Per poder iniciar el projecte, primer de tot van haver de fer una aposta econòmica, on se'ls demanava a les famílies una quota extraordinària, i també van necessitar un assessorament i formació del professorat, abans d'incloure els "Ipads" a les aules, els professors van haver d'aprendre a utilitzar-los i familiaritzar-se amb ells, per això cada professor en tenia un. Els professors van aprendre a utilitzar-lo per a gestió (agenda compartida per poder organitzar el moviment dels "Ipads", plataforma digital, avaluació continuada...).
Per una banda, l'Ipad en Educació Infantil, busquen la màxima autonomia dels nens, i per tal de fer-ho els introdueixen als racons (un de matemàtiques i una de llengua). Per altra banda, en Educació Primària l'organització de l'aula és molt més àgil, ja que són més grans. Per tal de poder treballar amb apps en català, van trobar una pàgina, Educaplay, on poden crear ells mateixos les activitats, o bé agafar-ne ja de fetes.
En definitiva i com a reflexió final, ens van deixar molt clar que moltes vegades no són fàcils els canvis, ja que és molt treball, però al cap i a la fi han acabat tots contents per l'acceptació, el claustre, l'alumnat i les famílies.   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada