Una altra eina de suport al pensament a més a més dels mapes conceptuals són els fluxogrames.
L'utilitzarem per planificar les nostres tasques i per ensenyar als nostres alumnes, ja que serveix per: presa de decisions, resolucions de problemes, planificar, organitzar, definir ordres d'instruccions, normes...
Tenen la següent simbologia:
By: Bloc de GTIC |
Podem treballar els fluxogrames amb moltes eines, com per exemple el Word de Microsoft o el OpenOffice. Tot i així, nosaltres a l'aula ho vam treballar amb una eina on-line anomenada Gliffy
A classe, en Jordi ens va proposar fer-ne un amb el procediment de creuar un semàfor i l'Estefania Ruiz i jo vam realitzar aquest:
Un cop estem dins, se’ns apareixerà un full quadriculat en el qual podrem anar utilitzant les diverses formes geomètriques i connectors que vulguem per crear el nostre propi fluxograma.
Un cop fet, si cliquem a “save” els podrem guardar en format imatge o qualsevol dels que ens apareix.
En definitiva, podem dir que els mapes conceptuals serveixen per a representar gràfics i els fluxogramesper a representar processos. Ambdues eines ens ajuden a estructurar els nostres pensaments i a projectar-los. Com a mestres aquestes eines ens poden ser molt útils per planificar i esquematitzar les nostres tasques. De cara als alumnes també pot ser de gran interès que les utilitzin, per tal d'estructurar les seves ments i que aquests puguin practicar de manera que aprenguin a planificar, destriar la informació, organitzar-la, etc.
En educació infantil són els mestres qui les utilitzen, ja que els infants encara no tenen prou habilitats psicomotrius i cognitives, ni els coneixements necessaris per tal d'utilitzar-les. Els mestres d'infantil les podem utilitzar per explicar un conte i fer-lo més entenedor, per exemple.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada